Välkommen på Fredrika Bremer Förbundets årsmöte 2019 i Stockholm

Varmt välkommen på Fredrika Bremer Förbundets årsmöte som arrangeras på Ersta Konferens i Stockholm den 11 maj.

Ersta Konferens ligger vackert beläget på Södermalm med utsikt över hela Stockholm. Konferenslokalen ligger 3,5 kilometer från Stockholms Central och tre minuter med buss från Slussen. Årsmötesdagen inleds med en gemensam lunch kl. 13.00. Förhandlingarna pågår från kl. 14.00-18.00 och avslutas med ett trevligt mingel kl. 18.00-19.00.

Förbundet står för mat, dryck och resor till Stockholm för dig som reser längre än 10 mil enkel resa (upp till max 1000 SEK/person tur och retur). Förbundet kommer även bekosta övernattning för en representant från respektive krets. Tyvärr har vi inte möjlighet att bekosta övernattning för samtliga medlemmar. Om du vill rösta via fullmaktsröst kan du kontakta kansli@fredrikabremer.se och be om en blankett som du sedan ger till det ombud från din krets som deltar.

Resan bokar du själv och pengarna får du tillbaka genom en ifylld reseräkning som delas ut i mötet, så se till att spara alla kvitton. Var gärna ute i god tid och boka klimatsmart!

Skriftliga motioner och nomineringar till BRA-pris och Årets Fredrika (dessa kan även nomineras i mötet) ska vara förbundsstyrelsen tillhanda senast den 18 mars. Mejla handlingarna till kansli@fredrikabremer.se.

Anmäl dig senast 31 mars via Föreningshusets ”Min sida”.

Om du har några frågor mejla kansli@fredrikabremer.se eller ring 0732-554400.

Årsmöteshandlingar skickas ut via epost till alla anmälda ombud i april.V

Varmt välkommen!

Årsmöte 11 maj 2019