Vill du arbeta i en varierande roll med stort eget inflytande för Sveriges äldsta jämställdhetsorganisation? Då ska du söka tjänsten som verksamhetsledare med kansliansvar på Fredrika Bremer Förbundet!

Om Fredrika Bremer Förbundet
Fredrika Bremer Förbundet är en partipolitiskt och religiöst obunden medlemsorganisation som verkar för jämställdhet. Förbundet bildades 1884 och arbetar folkbildande och opinionsbildande.

Vi driver projekt och kampanjer och engagerar medlemmar i hela landet genom våra 10 lokalföreningar. Förbundet förvaltar även ett antal fonder och stiftelser och ger två gånger per år ut tidskriften Hertha.

Förbundet är i just nu i en spännande utvecklingsfas och söker en kreativ och driven person som vill vara med och utveckla vår verksamhet.

Om tjänsten
Som verksamhetsledare på Fredrika Bremer Förbundet är du organisationens enda anställda, direkt underställd förbundsstyrelsen. Du har helhetsansvar för vår administration med överblick över alla delar av verksamheten. I rollen som verksamhetsledare ansvarar du för att i nära samarbete med förbundets ordförande planera, utveckla och genomföra förbundets verksamhet.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

  • Planera och genomföra förbundets verksamhet
  • Medlemshantering, administration, handläggning av stiftelseansökningar
  • Budgetuppföljning och fakturahantering
  • Projektleda årliga evenemang och förbundsårsmöte
  • Ansöka och rapportera statligt verksamhetsstöd och projektbidrag
  • Arbetsleda projektanställda, praktikanter, konsulter och frivilliga samt stötta arbetet i våra lokalföreningar
  • Uppdatera hemsida, nyhetsbrev och sociala medier
  • Skriva debattinlägg och pressmeddelanden

Arbetet sker på vårt kansli på Östermalm och kan innebära oregelbundna arbetstider, dock erbjuder vi stor flexibilitet. Vi söker en självgående och driven person med stort intresse för jämställdhetsfrågor.

Kompetenskrav:

  • Akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom relevant område, gärna med inslag av ekonomi och projektledning
  • Dokumenterad erfarenhet av arbete med projektansökningar och återrapportering mot svenska finansiärer
  • Dokumenterad erfarenhet av projektledning med budgetansvar
  • Dokumenterad erfarenhet av arbete eller engagemang inom ideell sektor
  • Erfarenhet av att arbetsleda personal eller ideellt engagerade
  • God kommunikativ förmåga i både tal och skrift

Personliga egenskaper:

  • Strukturerad och ansvarstagande
  • Lösningsorienterad och prestigelös
  • Har god förmåga att kunna arbeta självständigt

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Kollektivavtal finns.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning.

Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast/ enligt överenskommelse
Löneform: Månadslön
Sysselsättningsgrad: 100 %
Ort: Stockholm

Skicka din ansökan (CV och personligt brev) till kansli@fredrikabremer.se senast 1 april. Ange referens: Verksamhetsledare i ämnesraden. Läs vår dataskyddspolicy här för information om hur vi behandlar dina personuppgifter.

För mer information om tjänsten kontakta ordförande Ulrika Kärnborg på ulrika@fredrikabremer.se.

Välkommen med din ansökan!

Vi söker en verksamhetsledare med kansliansvar!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *